Att läsa sin journal på 1177

0 Sven-Erik postade detta 12 februari 2020

Betr. Att läsa sin journal på 1177. Man bör observera att den sällan är komplett. En del läkare och avdelningar och landsting lägger inte ut eller endast delvis. Vill man tränga djupare eller saknar info så får man göra en begäran om att få kopior. Vidare så har läkaren tillgång till hela databasen och kan tränga betydligt djupare in i systemet. Tex se röntgenbilder, läsa kompletta noteringar, läsa operationsprotokoll och anestesi protokoll och så vidare. Om man undrar över olika MG tester så kan man be att läkaren plockar fram dessa och går igenom och förklara allt och lite till. En vänlig läkare gjorde så för mig för länge sedan. Inte att jag fattade så mycket men det var väldigt trevligt och intressant ❄️ Men 1177 journalen räcker långt och är väldigt lagom. I princip alltså 👍

1 Kommentarer
Sortera på Standard | Nyast | Röster | Alla
0 Sven-Erik postade detta 12 februari 2020

Jag har kollat mig själv i Västra Götaland Uppland och Dalarna. Och jag hittar även gammalt. I Dalarna sköter jag det mesta via 1177 appen. Beställer inkontinensskydd stödstrumpor och stomipåsar. Bokar tid för provtagning läkarbesök fysioterapeut. Skickar frågor till olika läkare. Recept förnyelse. Apotekens appar använder jag och beställer för att hämta på apoteket eller i vår närbutik. Jag kollar min journal nästan varje dag.

# Länk

Våra 305 användare har publicerat 365 gånger i 177 diskussioner