Anmälan & Avbokningsregler

Vi önskar här klargöra vilka regler vi på föreningen har kring deltagande på våra resor, aktiviteter och arrangemang. Reglerna är framtagna för allas trevnad och för att skydda både medlemmar och förenings ekonomi.

Regler vid anmälan

  • En anmälan är alltid bindande
  • I de fall en deltagaravgift finns, ska denna betalas in i samband med din anmälan
  • Din plats är spikad när vi har noterat din betalning
  • Om vi saknar din betalning kommer vi först försöka nå dig innan platsen lämnas vidare. 
  • Varje betalning måste märkas med aktivitetens namn
  • Till alla aktiviteter måste medlemmen uppge eventuella matallergier
  • Även ledsagare och personliga assistenter behöver anmälas 

Regler för avbokning

Vid mindre möten och aktiviteter:

  • Avbokning måste göras till kansliet eller ansvarig ledare senast dag före aktiviteten. 
  • Deltagaravgift återbetalas endast vid sjukdom eller avbokning senast två dagar före aktiviteten

Vid större möten, resor eller andra arrangemang:

  • Anmälan skall göras enligt samma förfarande som ovan.
  • En bokningsavgift tas alltid ut och ska betalas till vårt plusgiro inom 10 dagar. Beloppet kan variera
  • Bokningsavgiften kan endast återbetalas om avbokning görs mer än 30 dagar före arrangemanget/resan
  • Deltagaravgiften faktureras från föreningen och vid betalning måste fakturanummer anges
  • Avbokning senare än 30 dagar kan göras mot uppvisande av läkarintyg
  • Vid avbokning mer än 14 – 30 dagar innan arrangemanget återfås hela deltagaravgiften